Aktuality / Trénink síly pro začátečníky





Tento článek je důležitý zejména pro všechny cvičence, kteří již nějakou dobu cvičí, ale zdaleka ještě nejsou v optimálním silovém rozpoložení, ve kterém by chtěli být. Nějaké svalstvo již vybudováno máte, ale progres se zastavil. Proto je rozhodně nutné, vrátit se k opěvovaným základům, protože všichni přeci víme, že bez solidního základu se nedá vybudovat pevný dům.

Tento článek je důležitý zejména pro všechny cvičence, kteří již nějakou dobu cvičí, ale zdaleka ještě nejsou v optimálním silovém rozpoložení, ve kterém by chtěli být. Nějaké svalstvo již vybudováno máte, ale progres se zastavil. Proto je rozhodně nutné, vrátit se k opěvovaným základům, protože všichni přeci víme, že bez solidního základu se nedá vybudovat pevný dům.

Budování základů síly

Cviky, které efektivně zvyšují sílu a budují objem jsou ty nejzákladnější, přičemž jsou dostatečně komplexní na to, aby stresovali kardiovaskulární systém potřebným způsobem. Díky tomuto stresu, tělo začne reagovat a vytvoří hormonální odezvu a pokud si dostatečně odpočine a bude mu dodána kvalitní výživa, tak bude růst a sílit. Mezi tyto základní cviky řadíme cviky s velkou olympijskou činkou, dřep, bench-press, mrtvý tah, přítahy k pasu, dále výrazový tlak, a nakonec bicepsový zdvih.

Provedení cviků

I přes svou jednoduchost jsou tyto cviky velmi náročné a pro začátečníka to nebude žádná procházka růžovým sadem. Technika je tedy základ.

Uveďme si například dřep

Při tomto cviku se zapojuje do akce celé tělo. Činka musí být umístěna na krk nebo ramena. Nohy je potřeba rozkročit na šířku ramen a špičky mírně vytočit ven. Doporučíme zpevnit trup a zhluboka se nadechnout při pohybu směrem dolů. Pohyb musí být plynulý a bez zbytečného předklánění. Cestou zpátky nahoru vydechujeme.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba