Aktuality / Trápí vás nedostatek energie a malé tréninkové pokroky?





Důvodem samozřejmě může být velké fyzické vypětí, s čímž je spojena právě těžká únava. Kdy nejen, že máte práci fyzického charakteru, ale ještě chodíte do posilovny. Dalším takovým případem jsou většinou mladí atleti, od fotbalu až po hokej, kdy mají několik dvoufázových tréninků týdně a nedokáží ani plně regenerovat.

Jednou z jistých cest, jak tedy získat svou energii zpět je zařazení gaineru do stravy. Ten je většinou postaven na bázi většího množství sacharidů a menšího množství bílkovin. Díky tomu si nemusíte doma pracně vařit a dostanete do sebe velké množství energie za poměrně krátkou dobu.

Další důležitou částí je spánek, bez dlouhého a kvalitního odpočinku to zkrátka nepůjde, a proto hlavně v případě vrcholových sportovců, musí platit tvrdý režim, jinak nikdy své výsledky neposunou. Žádné diskotéky ani jiné večerní radovánky nehrozí, natož při vystavení intenzivnímu modrému světlu, které organismus přesvědčí o tom, že je vlastně den, i když není. Což celý systém rozhází na několik dlouhých dní. Většinou jedna takováto dlouhá noc, znamená až pět dní se zhoršenou regenerací a výkyvem imunity.

Poslední a dobrou radou je i změna tréninkového plánu., díky čemuž opět získají impuls i jiné svaly na těle. V tomto případě je navíc potřeba připojit i tzv. deload týdny, kdy si budete nakládat poloviční váhy nebo dělat jenom poloviční série se stejnou váhou jako vždy. Díky těmto třem faktorlm je pak možné dále pracovat se svou tělesnou váhou a muskulaturou.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba