Aktuality / Používání odporových gum při cvičení





Použití odporových gum je skvělým doplňkem cvičení, a to nejen v rámci klasického cvičení se závažím, ale také při cvičení s vlastní váhou, kde, minimálně ze začátku mohou způsobit obrovský rozdíl v dosaženém počtu opakování. Cvičení s normálními váhami, pak s takovými gumami, může i při nižších váhách, pořádně zintenzivnit celý samotný proces posilování.

Využívání samotných gum může být velmi ošemetné, jelikož při trénování s jejich dopomocí, si může tělo navyknout pouze na určitou intenzitu cvičení, jelikož i takové shyby s širokým úchopem při nadhmatu, lze zvládnout daleko lépe. To je prvním problémem, který se v rámci cvičení s gumami objevuje. Tělo neaktivuje všechny potřebné svaly, ale pojede pouze na půl. To samozřejmě platí pouze v případě, že atlet nebude měnit gumy, a tím snižovat odpor, který dokážou poskytnout. Pokud je však měnit gumy bude, dosáhne větší svalové aktivace, přičemž si stále bude hlídat to nejdůležitější, což je technika samotná.

Při výběru své první gumy, tak bude nejlepší, si daný cvik, který chce atlet pilovat, pořádně procvičit i s vlastní váhou, aby bylo zřejmé, kde je vlastně limit. Díky tomuto limitu následně bude atlet vědět, kolik opakování, zvládne udělat bez dopomoci a kolik s dopomocí. Ovšem při tréninku se závažím je situace mírně odlišná a cviky vypadají diametrálně odlišně než u těch s vlastní vahou.

Pro maximální využití jejího potenciálu není žádnou hanbou, když se atlet obrátí na odborníky. Ti mu také mohou pomoci s výživou, což je dalším klíčovým faktorem pro správný růst. Jenže nikdo se neposune dál, pokud před každým tréninkem nezačne s protahováním a rozehřátí celého těla, které pomůže k lepší aktivaci a procítění jednotlivých svalů. I k tomu jsou odporové gumy velmi vhodné.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba