Aktuality / Kardio na lačno vs. Kardio při najezení





V tomto článku se podíváme na to, jaký vztah panuje mezi vytrvalostní aktivitou jménem běhání a tréninkového přístupu, kdy je člověk najeden nebo má zrovna prázdné břicho. Začaly se totiž šířit určité informace, že při trénování kardia na lačno, člověk rychleji zhubne.

Řada lidí si myslí, že pokud bude trénovat tzv. „na lačno“, tak dříve zhubne nadbytečná kila. Tento názor většinou pokročilí cvičenci opírají o tvrzení, že když je hladina glukózy a inzulinu nízká, tak se zvýší činnost enzymu hormon-senzitivní lipázy. Ten se se podílí na tom, že se tuk štěpí. Díky čemuž pak tělo využívá tuky jako zdroj energie. Některé doposud vydané studie toto potvrzení potvrzují, ovšem je tady jeden malý háček. Na problém není nahlíženo z širšího úhlu pohledu. Jelikož se ukazuje fakt, že pokud se v rámci fyzické aktivity zvýší využití tuků, tak po zbytek dne je potom umocněno využívání sacharidů.

Pakliže by se chtěl čtenář informovat ohledně přístupů v rámci sportovní výkonnosti, tak v nižších intenzitách, to nijak výkon neovlivňuje, a to ani v jednom uvedeném případě. Pakliže by však intenzita byla vyšší nebo aktivita samotná trvala déle než 60 minut, tak se může objevit riziko hypoglykémie (vyčerpání, horší výkon). Pokud by cvičenec navíc prováděl několika fázové tréninky, tak malé zásoby glykogenu mohou limitovat jeho výkon.

Běhat s prázdným břichem proto není ta nejefektivnější možnost, jak se zbavit nadbytečných kil. Důležitější je, zaměřit se na to, co jíme a jaká je naše celková energetická bilance. Tudíž světe div se, pro hubnutí je zásadní kalorický deficit. Vždy je tedy potřeba, zaměřit se na individuální potřeby vlastního těla a poslouchat jej v každém možném aspektu.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba