Aktuality / Je lepší klasické kardio nebo HIIT?





Spousta atletů se neustále dohaduje o tom, která tréninková metoda je efektivnější pro spalování tuků na léto. Mezi možnostmi je jednak klasický běh, ale také HIIT. Každému sedí jiná metoda, ale při dnešní uspěchané době a touze po rychlých výsledcích je těžké se orientovat v tom, co je efektivnější. Proto si to dnes nastíníme.

Na začátek je potřeba říct, že bez vhodné úpravy vlastního jídelníčku se věci nikdy nepohnout tím správným směrem, v co nejkratším možném čase. Jídlo je tedy základ. S nastavením optimálního jídelníčku může pomoct i náš kvalifikovaný tým odborníků.

Jakmile je tato část konečně hotova, tak se teprve může atlet pustit do efektivního spalování. Nejefektivnější kombinace, jak spálit tuky, je rozhodně skloubení několika různých typů cvičení. Silový trénink, HIIT a do toho všeho i vytrvalostní aktivity. Ovšem pokud to atlet nebude dělat s dobrým pocitem, tak se mu pravděpodobně nepodaří dosáhnout na jeho cíle.

Pokud by šlo však přímo o srovnání HIIT tréninku a klasického kardia, jako je například běh, tak lze říct, že o něco málo lépe funguje HIIT, a to i přesto, že atlet při samotném cvičení, nemusí spálit tolik kalorií. Skutečný rozdíl totiž nastává právě v hodinách, po dokončení obou aktivit. HIIT trénink totiž významnou měrou zvyšuje klidový metabolismus, díky čemuž atlet spálí více tuku.

Ovšem toto zjištění by se nemělo začít vykládat tak, že všichni by se měli přeorientovat na HIIT. Kombinace je stále důležitá a bez silového tréninku se také celý proces neobejde.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba