Aktuality / Jak uchránit svůj organismus před mrazivými teplotami





Dnešní článek bude pojednávat o tom, jak si uchránit křehké zdraví i ve velmi nepřejícných teplotách, které nás přes zimu čekají. Oproti lidem z Ruska sice takovou velkou zimu nezažíváme, avšak záporné teploty umí pořádně potrápit.

Prvním tipem bude hygiena. A to jak duševní, tak fyzická. Co se týče té duševní, jde zejména o to, aby se v práci lidé příliš nepřepínali a brali věci s větší rozvahou. Svůj duševní stav podpoříte i zejména tím, když si dopřejete procházky, nejlépe s ranním sluncem, samozřejmě co nejtepleji oblečení. Ideální délka jedné procházky by měla být alespoň 15 minut a bez použití telefonu, alespoň pokud to lze. Fyzická pak obnáší klasické mytí rukou, které překvapivě, i v dnešní době nepovažuje tolik lidí za samozřejmost.

Druhý tip je především kvalitní spánek, je potřeba sjednotit svůj cirkadiánní rytmus, který přirozeně člověku napoví, jak by měl fungovat. S tím se váže omezení času stráveného u obrazovky před spaním. Půlhodinu před ulehnutím do postele by již všude mělo být temno. Pokud svítí pouliční lampy příliš zářivě, je potřeba žaluziím dopomoct ve stínění. Není na škodu vypnout wifi a ostatní přístroje, které taktéž ovlivňují spánkový proces.

Třetím tipem je kvalitní snídaně, která organismus nakopne. Bohatá na tuky, bílkoviny a jiné prospěšné látky. Rozhodně zde nepatří sacharidové bomby v podobě ovesné kaše s ovocem. Za dvě hodiny budete mít hlad a ještě větší. Doporučit lze například smažená nebo vařená vajíčka z volného chovu, tedy s označením 1 nebo 0. Avšak žloutek musí být měkký, nikoliv uvařený.

Posledním a čtvrtým tipem je pravidelný přísun všemožných vitamínů, především pak Vitamín C. Ten lze nejlépe získat například z citronů a když jeho šťávu zkombinujete s takovým zázvorem a medem, vzniká ideální driják, který by však neměl být konzumován na denní bázi, ale v rámci rozumné míry, například 2x týdně.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba