Aktuality / Jak se hydratovat při vytrvalostních výkonech?





Všichni pijeme vodu. Ať už jste atlet nebo ne, kdo nepřijme do sebe žádné tekutiny během velmi intenzivního tréninku, brzy si může přivodit vážné zdravotní problémy. Správný pitný režim je proto důležitý u všech jednotlivců, a zvláště pak těch, kteří se rozhodli vykonávat vytrvalostní sporty. My se podíváme na to, jak lze na tuto oblast nahlížet.

Hydratace organismu má velmi pozitivní výsledky jak na naše mentální, tak i fyziologické procesy a funkce. Bez hydratace totiž lidské tělo není schopné přežít. O to větší roli tedy hraje v životě jakéhokoliv vytrvalostního atleta.

Při vytrvalostním zatížení organismu dochází ke ztrátě vody. To je přirozené a ví to každý. Vysoká míra ztráty vody v těle pak otevírá dveře přehřátí organismu a prudce se díky tomu může zhoršit nálada cvičícího jedince. Velmi často se uvádí, že tělesná hmotnost by při výkonu neměla poklesnout o více než 2 %. Někteří specialisté však tvrdí, že v případě ultra vytrvalců je toto prakticky nemožné.

Proto existují například různé techniky, jak doplňovat tekutiny během těchto náročných vytrvalostních závodů. Buď atleti pijí v rámci předem daných časových úseků nebo podle pocitu žízně. Obě techniky mají svá úskalí, ale ani jednu z nich není potřeba výlučně používat při aktivitách, které mají do 60 minut. Pokud by se čas cvičení však protáhl nad hodinu, tak lze profitovat například i z požití iontových nápojů a energetických gelů.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba