Aktuality / Jak na Nový rok, tak po celý rok!





Leden je tradičním měsícem, kdy začínají předsevzetí, jež mají motivovat k tomu, aby lidé začali s jakoukoliv aktivitou. Navzdory tomu většina z nich po několika týdnech přestane a už se neposunují dále. Vrací se do stereotypu, který mají zažitý. Důležitým aspektem progresu je tedy vytrvalost. Bez ní se nelze nikam posunout. Dnes se tak podíváme na to, proč je důležité vytrvat.

Tak jako každý rok si většina necvičící populace slíbí v prvních minutách nového roku, že konečně učiní ten vytoužený krok k vlastní postavě a vrhají se do nákupu předraženého vybavení, neefektivních nutričních plánů a jiných rychle připravených řešení, aby se mohli fotit s maximálními výsledky, za co nejkratší dobu.

Skutečnost je však taková, že po prvním týdnu, kdy si dali tu práci, aby se dokopali ke cvičení, zůstane všechno vybavení ležet ve sklepě nebo se ihned prodá za mnohonásobně menší cenu. Situaci navíc komplikuje i pandemie COVID-19, která donutila zavřít veškerá fitness centra. To plnění novoročních předsevzetí vůbec nepomáhá, jelikož pouze někteří jsou ochotni jít trénovat i do zimy a těžkého diskomfortu.

Co tedy radíme pro maximální úspěšnost hned na začátku, aby byl vidět progres a zároveň peněženka zbytečně nebrečela? Velmi jednoduchou radou je, začněte jíst více komplexní jídla (obsahuje jak bílkoviny, tak sacharidy a tuky). Zkuste si navařit každou neděli na celý týden, abyste měli aspoň jedno další jídlo k obědu. I kdybyste dělali hovězí, tak máte za max 2 hodiny hotovo. Další radou je, vyřaďte příliš slazené nápoje a mezi ně lze počítat i minerálku. Potřebujete vodu, ne tekutý cukr. Například klasická NEOCHUCENÁ Magnesia může posloužit dobře. Máte chuť na sladké? Dejte si ovoce, ne sladkost. Jeden banán a jablko nestačily? Připojte k nim tvaroh a například slunečnicová nebo lněná semínka a chuť zmizí určitě.

Tou hlavní radou je však to, že nevysazujte své oblíbené pochutiny úplně, neboť bez nich by byl život méně pestrý. Jeden známý odborník na výživu (Lukáš Roubík) prosazuje metodu 80/20. 80 % zdravé jídlo, 20 % nezdravé. Nic se nesmí přehánět. Tvrdé diety prostě nefungují, vyjma vrcholových sportovců.

Co se týče sportu, je to prosté. Stačí, abyste si zvolili jeden a pokud se Vám nebude líbit, přejděte na další. Každý si najde to své, i kdyby šlo jen o běhání. Stačí jen začít. Jakmile totiž začnete, zvyknete si a jednoho dne se například sportovně přeorientujete. To hlavní však už budete mít naučeno – sportovat s radostí, a i nějakými výsledky.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba