Aktuality / Fit kuskus s tofu





Pokud chcete do svého jídelníčku zařadit více potravin s velkým obsahem bílkovin, a na maso už nemáte chuť, vyzkoušejte tofu. Tofu je zjednodušeně řečeno sójový sýr nebo sójový tvaroh, díky tomu se také jedná o vhodnou ingredienci pro vegetariány. Ačkoliv se mu mnoho lidí brání pro jeho specifickou chuť, kdo si však k němu jednou najde cestu, už jej neopustí.

V receptu jsou dále použity suroviny jako olivový olej, který je bohatý na zdravé tuky, a celozrnný kuskus, který obsahuje vyšší procento vlákniny než klasický bílý.

Ingredience

  • 250 g celozrnného kuskusu
  • 1 balení tofu (možno použít uzené, přírodní, nebo marinované)
  • 1 paprika
  • grilovací koření na zeleninu
  • olivový olej
  • jarní cibulka
  • sůl, pepř

Postup

Do mísy vsypeme kuskus a zalejeme horkou vodou tak, aby byl všechen kuskus ponořený. Poté mísu přikryjeme pokličkou. Mezitím, než bude kuskus hotový, rozehřejeme na pánvi olej a osmažíme cibulku. Jakmile bude mít zlatavou barvu, přidáme na kostičky nakrájené tofu. V momentu, kdy bude tofu opečené, vsypeme do pánve nadrobno nasekanou papriku a restujeme. Kuskus po cca 7 min scedíme, přidáme do pánve, osolíme, opepříme a dochutíme kořením na grilovanou zeleninu.

Takto připravený oběd, nebo večeři můžeme podávat ještě teplý, nebo nám může sloužit jako oběd „do krabičky“, který je velmi chutný i ve studené verzi ve vytížených pracovních dnech. Pro více receptů a informací ze světa fitness, sledujte naše stránky.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba