Aktuality / Důležitost spánku a jeho vliv na cvičení





Všichni znají ten pocit, kdy večer, místo vydatného spánku, raději ještě pustí jeden díl oblíbeného seriálu, jelikož se nemohou nabažit děje, který je vytrhne z tvrdé reality všedního dne a práce, která je pro většinu populace nutným zlem pro udržení vlastní životní úrovně. Jenže právě to rozhodnutí, kdy jde raději člověk spát, místo toho, aby se koukal na seriál mu pomůže, aby byl ráno naprosto odpočinutý a připraven k dalšímu výkonu.

Pravidel je určitě spoustu a každý používá jiné metody, přesto je tady pár obecných předpokladů, jež by měli dodržovat všichni sportovci. Člověk spí, aby vstřebal důležité informace, které získal v průběhu dne, aby si jeho tělo odpočinulo a načerpalo novou sílu, jak fyzikou, tak psychickou. Vystavováním sebe sama do situací, kdy se čas strávený spánkem razantně snižuje, tak může mít velni negativní vliv na zdraví cvičence.

Pro zachování zdravého životního stylu je tedy potřeba udělat vše proto, aby spánek byl co nejvydatnější a nejkvalitnější. K tomu dopomůže cvičenci pár rad.

1. Důležité jsou rituály. Pravidelná doba vstávání i spánku. Čím více tělo funguje jako stroj, tím lepší podává výsledky.

2. Omezení modrého světla před spaním. K tomu dopomohou i speciální brýle s označením 3M a oranžovočerveným spektrem

3. Nejíst dvě hodiny před spánkem a vyloučit konzumaci alkoholu a cigaret

4. Snížit teplotu v místnosti pro spánek, ideálně dle svých potřeb, ale aby vzduch v místnosti byl nejlépe svěží

5. Vypnout všechnu elektroniku nebo spát daleko od ní

6. Žádný kofein ani nakopávač před spaním

7. Občasná večerní procházka před spaním taktéž neuškodí

To je celkem několik rad, které mohou pomoct k dosažení lepšího spánku a snížení jakéhokoliv již získaného deficitu v této oblasti.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba