Aktuality / Důležitost protažení před tréninkem





V moderním fitness světě by mělo být samozřejmostí, že každý cvičenec se zahřeje a protáhne před svým tréninkem. Bohužel tou tak nebývá, a to ani u pokročilých návštěvníku fitness center . Právě dnes se tak podíváme na pár základních cviků, které by měly tělo dostatečně připravit na sportovní výkon a jejich implementace v tréninku je téměř zásadní.

Prvním a úplně nejjednodušším cvikem na zahřátí, a to celého těla je samozřejmě běh. Je zřejmé, že nejvíce se zapojí spodní část těla a břišní partie, přesto se však při běhu zahřívá postupně celý organismus, a tedy dojde i na ruce. To však není při klasickém posilování dostačující. Alternativou k běhu jsou panáky, které už zároveň kladou větší důraz na zahřátí rukou, jelikož se velkou mírou zapojí do aktivity i ramenní svaly.

Po rychlejším prvotním zahřátí se může přejít na jednotlivé cviky. Nejdříve tedy může cvičenec zahřáti i své krční svaly, pohybem do stran. Stačí deset opakování na každou stranu, dle potřeby, může být číslo zvýšeno. Dále je potřeba zahřát samotné ruce. Pro začátečníky jsou vhodné například poloviční kliky, pro pokročilejší klasické kliky. Vše se odvíjí od aktuální síly cvičence. K tomuto lze navíc připojit i mnohé protahovací cviky, kterých je plný celý internet. Doporučit však lze především ty, které jsou dynamické a díky nim se i malinko zapotíme.

Dále následuje břicho, pro tuto část už mohlo pomoct zejména to samotné běhání. Samozřejmě určitě neuškodí i švihadlo, jež sice cílí na nohy, ale břicho taky dostává zabrat. Samozřejmě můžeme například doporučit i cvik, který se nazývá „running plank“. V podstatě se jedná o plank, kdy je cvičící v horní poloze kliku. Lokty má natažené a kolena se snaží dostat k hrudníku, ovšem ne tak, aby se kopnul.

Poslední částí, která by se neměla při protažení podceňovat jsou nohy. Ty lze zahřát například jízdou na rotopedu se zvyšující se obtížností. První tři minuty se pojede na nejlehčí převod a poté by se obtížnost zvýšila. Takhle stačí postupovat 10 minut a hned je zaděláno na solidní rozehřátí a prokrvení. Neuškodí ani chůze, která je nakonec tím nejpřirozenějším pohybem pro lidské tělo. Ovšem u ní to trvá jednoznačně déle. Časově efektivnější je tedy rotoped nebo švihadlo, či obojí dohromady.

Každé protažení je potřeba implementovat, dle partie, kterou bude cvičenec zatěžovat na daném tréninku. Pokud se vám nechce složitě hledat na internetu, stačí navštívit jednu z našich posiloven v Porubě nebo v Dubině a zkonzultovat vše s našimi profesionálními trenéry.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba