Aktuality / Dezinformace ve výživě





Každého již na sociální síti přesvědčil poutavý obrázek o něčem, co vlastně nemusela být ani pravda, ale dotyčný to nijak dále nezkoumal a pouze slepě věřil obsahu. Bohužel to je smutná realita dnešních dní, kdy lidé nechtějí nebo ani nehledají čas, aby si informace ověřili. Daná problematika se navíc týká i samotné výživy.

Na internetu může člověk objevit opravdu velkou spoustu nesmyslů, které by raději nikdy nespatřil. Ty se často týkají i výživy. Jedna taková mylná informace se objevila i na FB stránce jedné nejmenované trenérky.

Tvrdila, že syrovátkový protein se špatně vstřebává (méně než 20% vstřebatelnost), například v porovnání s vejcem (více než 45% vstřebatelnost). To však není pravda. Podle rozličných ukazatelů kvality bílkovin PDCAAS či například DIAAS je naopak syrovátkový protein jeden z nejlépe vstřebatelných. Absorpci lze navíc měřit a u syrovátky může člověk vstřebat až 10 g za hodinu. U vejce je to 3 g za stejný časový úsek.

Přijaté bílkoviny se dále v organismu rozdělí tak, jak je tomu potřeba. U syrovátkového proteinu je však jistota, že právě on dokáže velmi dobře stimulovat proteinovou syntézu. A proč tomu tak je? Hlavně proto, že proteiny obsahují i celé aminokyselinové spektrum, lidské tělo je dokáže rychle absorbovat a strávit. Svou roli v procesu růstu svalů hraje i signifikantní množství leucinu.



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba